tirsdag den 22. marts 2016

Minialbum - Bedste bog

Et lille album, der har plads til 12 billeder, men i realiteten ville jeg nok ikke sætte mere end 10 billeder ind. Albummet kan have mange funktioner, men det første eksempel, er ideel til den nybagte forældre/bedsteforældre, der ofte har behov for at fremvise det lille nye verdensborger. Hver side passer til et billede i 10*15 cm.


 
 For at forstå de næste billeder, kan man her se hvordan siderne er lukket ind i hinanden.

Var så begejstret for motivet på papiret på forsiden, at jeg ikke nænnede at komme for meget pynt på (heller ikke så praktisk hvis den skal med i en taske)

Første opslag i bogen
2. opslag
 Albummet åbnet helt, dvs. hele indersiden.
 Den modsatte side af når albummet er helt åbent.

Til dette album er der brugt:
4 stykker mønstret papir, men hvis man vælger et mønster der skal være i en bestemt retning, kan det blive nødvendigt med 6 stykker.

Til selve basen er der brugt 3 stykker hvid karton (12"x12")
Dobbeltklæbende tape

Der blev lidt rester af papiret, og jeg regner med at komme med en post en af de nærmeste dage, om at bruge sine rester fra dette projekt.

Her er den tutorial jeg har brugt målene fra: Link


Albummet er vældig sødt med mønster papir med børnemotiver, men da jeg tidligere har haft lavet et tilsvarende album i "voksen"-papir, kommer der et par billeder til inspiration. Mønsterpapiret har jeg dog ikke styr på hvor stammer fra.




Mindst et af albumene er i butikken, hvis der er behov for at "se med fingrene" .

God fornøjelse
Ann

Ingen kommentarer: