fredag den 16. september 2016

Fiskene på kortet.

Indimellem finder jeg inspiration, på udenlandske sider, og hvor jeg begynder at tvivle på mine sprogkundskaber ;-) Det var det jeg løb ind i, da jeg så noget der var lavet med "Tissuepaper". Her får i lidt om hvordan resultatet blev efter min løse oversættelse, og lidt fri leg :-)


Kortbasen er almindelig hvid karton. Det næste lag, er silkepapir, der et stemplet på, derefter er silkepapiret krøllet sammen, og forsigtigt rettet ud igen.
Det krøllede, men udrettede silkepapir, limes op på et stykke karton. (jeg synes limstift virker bedst, da det er hele fladen der skal limes).

Her et lidt mere detaljeret billede. Den store fisk er stemplet på silkepapir, der er limet på karton, inden der blev stemplet (det var helt glat, da det blev limet sammen). Den lille fisk, er stemplet direkte på karton, uden silkepapir. I mit tilfælde fik fiskene lidt forskellige farver, selvom det var de samme stempelfarver der var i brug.

Så vidste det sig at det er fantastisk til serieproduktion, og giver muligheden for IKKE at lave kortene helt ens.

God fornøjelse
Ann

1 kommentar:

Gitte sagde ...

Skønne kort.